onsdag 23 december 2015

Lucka 23

Glad dag före doppardan.

Idag har jag som ni kanske förstått mest legat på latsidan. Men jag passade i alla fall på att ha lite kokosolja i mitt hår. Så om ni inte hört det förr så är kokosolja jag varmt rekommenderar att alla köper och har hemma. Jag använder det som sagt till att ha i håret emellanåt (om möjligt en hel natt), som hudkräm, till matlagning som i när man gör detoxbollar eller funkar säkert bra i typ kokosbollar, och även vid stekning. Man kan även pensla rotfrukter med kokosolja och slänga dem i ugn så blir de sådär lite sötaktiga. En kompis till mig använde det även en sommar (inte denna sommar då det knappt behövdes någon utan sommaren 2014) som solkräm eftersom det faktiskt har en skyddsfaktor motsvarande 30 spf och hon fick en hel fantastiskt solbränna. Häftigt, men så långt har jag faktiskt inte vågat. Att ha det i håret en hel natt kanske inte är så hett eller praktiskt men håret blir liksom av en konstig anledning mycket tjockare nästa dag. Inte alltså bara slemmigt, som en kanske skulle kunna tro. Ett till tips är att ha det på sommaren på t.ex. playan och på så sätt även skölja det första lagret av redan i Mälaren (eller där en befinner sig) så slipper en pekpinnar (sm jag fick) av några lite mer bildade kompisar att en inte ska skölja olja i avloppet....



Den som jag använder är inte alltför kokosaktig utan är ganska mild så om en inte diggar kokos sådär jättemycket kan jag rekommendera Kung Markattas kokosolja. Finns i en välsorterad livsmedelsbutik nära dig.

Men tillräckligt om kokosoljan, imorgon är det julafton hörni! Jag har som vanligt inte ens börjat packa väskan eftersom det är alltid lika komplicerat att göra det dagen innan avfärd. Ska åtminstone försöka få med mig de julklappar jag hunnit köpa innan magsjukan slog till. Nu ska jag knyta mig i sängen och hoppas hoppas hoppas jag är piggare imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar