tisdag 1 december 2015

Lucka 1

Julkalendern här börjar väldigt svagt. Det har varit en sådan dag då jag vaknade redan 3:32, somnade aldrig riktigt om, och trots detta var ändå på jobbet först 8:30. Och sen tillbaka 19:30. Där emellan fick jag i och för sig upp en väggkalender föreställande Europa karta på mitt extremt kala arbetsrum. Så ni hör ju vilken nivå av spänning min dag har inneburit.

Men, det mest otroliga har hänt här hemma. Så otroligt att det fick t.o.m. min mamma att sätta kaffet i halsen, nämligen när hon såg att min orkidé har börjat blomma igen.

Så dagens är floristtips är, gör ingenting. Knappt ge vatten. Jag kom på mig på jobbet idag att jag satt och funderade om det redan har blommat upp sedan, igår. Får se om det t.o.m. sker under julkalendersäsongen.


Här är den klädd i sin juloutfit.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar