fredag 11 december 2015

Lucka 11

Dagen då lucka 11 öppnas började med att jag vaknade klockan 8:02, och var så nöjd med mig själv att ha sovit så länge OCH ville somna om. TILLS JAG KOM PÅ ATT DET JU INTE ALLS ÄR LÖRDAG UTAN FUCKING FREDAG och att jag ju redan borde vara på jobbet. Klockan 8:26 var jag utanför lägenheten och på språng till jobbet. Så dagen gick överlag lite med andan i halsen hela dagen, trots att vi hade luciatåg och allt i kommunhuset. Det är väl meningen att en ska tappa ner i tempo i en sådan tillställning men jag stod mest och funderade på hur jag skulle hinna med allt.

Noja, klar med dagen blev jag i alla fall och för tillfället puttras grisgrynsgröt i spisen, som imorgon ska blandas ihop med morötter, ägg och sirap till den årliga morotslådan. Imorgon är det julfirande på schema med kompisgänget, som detta år t.o.m. är ett jubiléår, nämligen 10 års jubilé! Fatta att jag redan deltagit i 10 år på denna fest.

Om jag dock ska orka enligt det långa schemat med julfesten (hem vid 5 snåret) är det bäst att förbereda sig med ordentlig natts sömn. Så luckan avrundas med bildbevis på ett spöke och den blommande orkidén.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar