onsdag 5 september 2012

Överskattat / underskattat

Helt klart överskattat är när svenskar tror sig passa in med norrmän genom att "snakke norsk". Det är så töntigt att det borde förbjudas i lag. Signaturen nedan kan dock beskyllas för detta brott, efter att ha umgåtts med norska kollegor börjar jag automatiskt använda norska ord och klang, både i tal och skrift.

Men inte att underskatta känslornas koppling till kroppen. Något som fick mig att skratta mig till tårar var när min väninna berätta hur hon på sitt jobb (nästan f.d., hurra!!) kom in i en hetsig diskussion och blev så rasande att hon, enligt hennes egna ord, började koka inombords. Detta resulterade i att hon fick feber och var tvungen att åka hem...

Klem!

P.S Idag delades det igen flitigt ut Balance flyers utanför mitt jobb. Jag fick inget. Drar slutsatsen att Prins Daniel har slutit sig till läsarkretsen. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar