tisdag 18 september 2012

Pyssel

Har haft besök av en kär vän vars andra namn lika bra kunde vara "pyssel" och blev så inspirerad inför besöket att jag bestämde mig också att bli mer pyssligare. Hittils har jag åstadkommit med en bunke surdeg väntande på att matas i kylen och örter i krukor växande på köksfönstret. Har även upplagt i kommunistisk anda en femårsplan för mig. Inom de närmaste 5 åren ska jag dels ha ockuperat vår gemensamma balkong med växter och blommor och börja som gerillaodlare.  På längre sikt ser jag mig även äga en kolonilott alternativt mobil odlingslott.

Vet för övrigt inte vad som har hänt mig, allra helst skulle jag just nu bara vilja vandra i skog och mark och klappa på djur och ta in höstens alla färger och dofter. Jag som trodde jag var en obotlig city chic som köper brödet i affären och använder för det mesta torkade örter.

Självförsörjande nästa?

P.s Bara så ni vet så är det enligt olika källor helt otrendigt att baka sin egen surdegsbröd, varpå jag nu kan börja. Vad som gäller nu är att laga ryska dumpling och spela dragspel.


My little Pony.
Eller åtminstone en som bor nära mig.


2 kommentarer:

  1. Hur går det med den otrendiga surdegen? :) Jag tänkte den här veckan laga egen sushi, det måste väl också vara super-out vid det här laget kan jag tro... KRAM och tack för dina strålande bloggtexter, bästa underhållningen i min värld.

    SvaraRadera
  2. Eh, jag slängde faktiskt bort surdegsgrunden... Men detta eftersom på surdegsportalen påpekades det att när man matar degen är det livsviktigt att ha en köksvåg för att få rätta mängder. Så nu har jag spanat in en köksvåg, en snygg en av italiensk design :P Däremot känns det att degen börjar ta över mitt liv och kanske slutar i personlig konkurs...Kanske inte så hippt!?
    Ja, sushi börjar kanske bli lite old-school, snart vet kidsen knappt vad det är. Alltså rätt tillfälle att laga sin egen!
    KRAMKRAM

    SvaraRadera