onsdag 19 september 2012

Mentala explosionen

Imorse skickade min vän samt allierade en länk till mig om en TV debatt som hade tagit rum några dagar sedan, och skrev  en följetong "kanske inte bästa möjliga sättet att börja dagen med". Hon skickade länken 6.30 och t.o.m. jag tyckte det var lite väl magstarkt att skicka en debatt till mig på morgonkvisten men efter att jag vaknat till liv och masat mig till tunnelbanan slog jag på klippet.

Jag vill inte peka ut någon som inte är jätteoffentlig (som Bildt och Prins Daniel) men det har kommit ut en bok av en viss Pär som heter Mansförbjudet. Klippet som jag fick på morgonen var en debatt mellan honom och en skribent som bl.a. har startat gruppen Vita Kränkta Män.

Såhär skriver han (Pär) om hans bok på hans blogg:

"Boken ger en översikt över dagens diskriminering av män och pojkar, med ett mycket stort antal exempel från både privat och offentlig sektor.
................
Det finns också några enstaka fall av diskriminering av kvinnor/flickor med i boken. Att dessa är så få beror på att det är oerhört svårt att hitta exempel på formell diskriminering av det kvinnliga könet"

Jag orkar helt enkelt inte ens kommentera dessa dumheter men hur jävla svårt kan det vara att förstå att även om det visst existerar diskriminering av män och pojkar så ska det inte jämföras med diskriminering av kvinnor som dessutom bevisligen är mycket större och synligt (och knappast "oerhört svår att hitta", som han skriver). Ett problem åt gången, ETT PROBLEM ÅT GÅNGEN. Och om nu som han i debatten hävdar att han är en stor anhängare för jämnställdhet varför då starta krig mot de som kämpar mot diskriminering av, som i detta fall, kvinnor, och inte istället lägga energin på att göra något åt saken, se till grunden av problematiken?

Som sagt jag vill inte peka ut någon men snälla gå in på hans blogg Nya Genusnytt och se hur äckligt nöjd han ser ut posande med gröna blad i bakgrunden med hans äckliga bok i handen. Men läs inte kommentarerna till inläggen om ni vill kunna sova ostört nästa natt.

Jag skriver som en vän till mig skrev som oseriös kritik om honom:
Han ser ut som Gollum.

Jag.Tror.Jag.Exploderar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar