måndag 21 oktober 2013

Hösten talar med oss.

Mitt sedvanliga liv på hösten att förvandlas till ett björn redo att gå i ide har nu officielt börjat. Jag kan roffa åt mig måltid efter måltid för att sedan gärna krypa ner i kojs och sova bort en del timmar. Antingen det, eller springa i någon slags hypnotisk trans för hålla kroppen vaken inför och efter arbetsdagarna. 

Därför kändes den ena lediga dagen av helgen fördriva halva dagen på IKEA och sedan den andra på en konstutställning (båda inkl. obligatorisk fika) som alldeles tillräckliga aktiviteter för en hel dag. 
På lördag kväll klockan 6 fick jag dock två sms. Den ena var från en avlägsen bekant som frågade om mina kvällsplaner och om jag visste om någon "fräsig klubb" för kvällen. 
Mitt svar "Jag är helt fel person att fråga om det just nu". 

Den andra var från bästisen som hade något viktig att informera.: "MADAGASKAR 2 PÅ TV!". 
Mitt svar "Är ute och springer, skyndar mig hem!!!!". 

Utgången av resten av kvällen är inte svår att gissa sig till.

Dock kändes solen på söndag så stark att på hemvägen från utställningen med experimentell projekt om hållbar design tog jag en omväg och satte mig vid en bänk vid Vinterviken lyssnande på ett Värvet avsnitt med Erlend Loe. Eftersom solen var så stark måste jag blunda och nästan slumrade till. Där satt jag i mer än en halv timme och kände att jag nästan fick solsting. I slutet på oktober. Galet. 

Inte ens en stor fullmåne förstörde min nattsömn denna gång. 
Ett av de de två favoritställerna för mig just nu
Summa sumarum, om man vill umgås med mig bör man antingen sova med mig, springa med mig eller jobba med mig. Socialtid deluxe är alltså ordet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar