fredag 11 oktober 2013

"Om du var 63 och jag var 72 skulle vi gå ut ändå och dansa då och då"

Ikväll blir det Vit Päls. Ett band alltså, som har en spelning. Så jag har längtat på en kväll som detta.
Har lyssnat på dem flitigt nu under några månader då jag (typ) för första gången hörde dem på ett sommarprat.

Vet inte om det är ett tecken på att jag fastnat lite för mycket i ungdomsmusik eller om jag bara är så upp-to-date men två av mina s.k. musikvänner hade inte ens hört om dem.

"Vi håller hipphetens fana högt uppe" sa dock hen som inte tvekade när jag sett att de skulle spela ikväll.

Hursomhelst, så förväntar jag mig många små mössor och stora mustascher, så som man kan se längs götgatsbacken (de som lyssnat på Vit Päls vet vad jag menar). Och övrigt stiligt folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar