måndag 7 oktober 2013

Färgerna och jackorna

Det är den tiden på året då jag helst av allt skulle vilja vara ledig. För att ha tid att vandra omkring i höstfärgerna, i höstfärger. Och som den kulturtant som jag sakta men säkert börjar förvandlas till, gör hösten något med mig som får mig att bli väldigt kulturell. Mina ögon öppnas för konstutställningar, bibliotek, konserter, museum, biografer, författarkvällar, teater, ja t.o.m. opera frivilligt. Jag kunde väl lika bra börja köpa mina kläder från Gudrun Sjöden, om det inte vore att jag blir donerad andras/hittar kläder i garderoben jag inte trodde fanns.  

Och by the way, i mitt nästa liv ska jag bli lövfotograf. Måste väl bara börja spara så jag då har råd att utföra detta yrke. 
Lövtunneln. 
Fatta färgerna på andra sidan.

Detta är från förra helgens paus, mindre färgrik, men ganska rogivande:


 Vad gör det att jag redan har 2 fullt fungerande regnrockar när jag kunde få en till från mammas garderob. I den gick jag runt både lördag och söndag (och det regnade inte ens) i denna storstad och lovorden haglade "Jättefin. Superhipp. Som Sandras* "


En annan gammal jacka jag hittade i min egen garderob som jag minns att jag köpte för 100 mark (valutan man knappt minns). Jag smälter ju nästan in i hösten med dessa färgglada jackor.


* Exakt vad jag tänkte, de som läser Niotillfem vet vad som menas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar