torsdag 1 augusti 2013

Nostalgin


För snart 2 veckor sedan upplevde jag den ultimata nostaligtrippen. Jag har så himla lätt att bli nostalgisk i så mån att det nästan inte är hälsosamt.  Det behöver inte ens ha gått många år (eller dagar) för att jag kan känna denna känsla. Men när det är som bäst är känslan att blidka bakåt, ja faktiskt det bästa som finns.

Orsaken till detta var förståss deltagande först i brölltsi* (bröllop) och sedan möltssi* (möhippa) (alltså inte för samma person). Mången historier man fick höra på båda tillställningarna som jag i båda fallen nästan alltid hade varit delaktig i (eller åtminstone visste vad folk snackade om). Då blir det lätt att det för en person med känslor likt en tonåring inte kan bli något annat. 

Noväl, fint var det, som nedan kan skådas. Men tyvärr hade jag inte min egna mobil till hands under helgen så har en lånad variant, och bilderna är därför lite skumma (läs: suddiga):



Den obligatoriska bastun ingick i möhippan. 

Förresten, det kanske finns hopp om framtiden. I Backstreet boys nya (!!) video tar de upp en del breaking news som olika generationer tagit del av. Till först,  USAs månlandning, till näst 9/11, och sedan - godkännandet av gaybröllop i vissa delstater. Är faktiskt lite stolt över boyssen*

* Fick en liten uppdatering på nya hippa finlandssvenska ord nångong under våren.
* Mitt eget påfund!
* Att de fortfarande kallar sig boys är också rätt modigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar