tisdag 27 augusti 2013

Dagens ord och helgen i bilder.

Idag sa någon:

" Glad att bo i ett land där man kan välja att äta 5:2 diet, och slipper leva på en 2:5 diet".

Dvs. att låta kroppen svälta två dagar i veckan är vardag för en stor del av befolkningen. Här kan man välja, andra har inget val.

Jag fattar inte att folk på allvar är så dumma att de faller för nästa och nästa och nästa diet. Visst, alla kanske är olika och vissa saker passar andra bättre, men om jag fick makten skulle min diet heta "börja tänk själv och sluta läs tabloider"!

Det om det, under helgens utflykt har vi nog allt annat än fasta.

I detta hus bodde jag.

Bl.a. såhär ser det ut inne. 
I vita huset kunde man även bo.


Detta är utsikten från ytterligare ett hus.

Detta var min utsikt från sängen.

En bastu
Så känner vi varandra. 
Aktiviteter.
Vissa arbetade.

Somliga paddlade kajak.

En del lekte med sina mobiler.

Jag solade.

Sista utsiktsbilden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar