tisdag 22 januari 2013

Dubbelgångaren

Igår var jag på Friskis & Svettis. Innan passet såg jag mig i toaspegeln och tänkte "kan man se mer levande död ut än så?" efter de gångna veckornas huvudbryerier. Innan passet började satt jag på en trappa och märkte att en flicka iakttog mig, och vad jag tyckte med en medlidande blick. Jag försökte ignorera detta men blev lite irriterad och tänkte "ja jag kanske ser sliten ut men hon behöver väl inte stirra ut mig för det".

När vi släpptes in i salen kom hon fram till mig och fråga:

- Undervisar du på KI?

Jag svarade:

- Nej, tyvärr. Jag undervisar inte på Stockholms Universitetssjukhus.

Kanske inte ser så korkad ut ändå!? Är fortfarande lite förolämpad när jag en sommarkväll blev utskrattad av en kostymkille när jag kort sa vad jag arbetar med. "Och du går klädd sådär" med höjda ögonbryn, fick jag även. Och dethär var inte på Stureplan.

Eller så har jag då en dubbelgångar norr om stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar