måndag 28 januari 2013

Because we´re worth it!

Innan jul delade vi ut julklappar till varandra på jobbet. Jag fick en reseguidebok till ett ställe som jag hade prata om att jag skulle resa till under våren. Till traditionen hör också att man skall skriva ett julrim till julklappen, vilket jag är asdålig på. Men, inte min kollega som verkade ha ägnat mycket tankeverksamhet och ristat ner detta:

Se, uppleva och lära,
gärna tillsammans med vänner och kära.
Spänning, tradition och mystik,
kultur, mat och historik.
Sticka ut från mängden du redan kan,
lockas bara inte av skäggig man.
Med denna ett försprång du får,
när du i mästarens fotspår går.

Jag var orolig att resan inte skulle bli av pga eventuell ändrad situation för mig men eftersom det inte blev så köpte jag som tröstpris åt mig själv resan. Så om  drygt 1 månad bär det av på den flygande mattan till MARRAKECH!


Upprymdheten är enorm!!! (dock inte för att bli frestad av dessa "skäggiga män")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar