onsdag 28 november 2012

Tur i oturen

Idag har jag jobbat hemifrån och det har inneburit att jag hela dagen har lyssnat på Taken by trees. Detta inte bara för att kompensera för alla de manliga artister jag lyssnar på utan för att deras nya skiva är riktigt bra. Lite new age aktig, men bra. Dessutom lyssnade jag på dem nästan hela den tiden jag satt och skrev min examensuppsats. Mao, är det den ultimata koncentrationsmusiken.

Annars har jag, förutom att glott på skärmen, tittat även ut ur fönstret och sett det snöblandade regnet susa förbi. För att vara dendär irriterande positiva idioten är jag på så sätt rätt nöjd att jag låter så kraxig att de inte vill ha mig närvarande på jobbet idag. Och dessutom vill jag påstå att kreativiteten flödar, även om ordet "kreativ" är det minst beskrivande ordet i mitt yrke. Minns dock även från studietiderna att när jag var sjuk hade jag förmågan att koncentrera bäst och därmed även prestera på toppnivå (de få få få gånger jag snuddade där).

Annars har jag överlevt ganska långt under dessa dagar med detta:


Imorgon måste jag dock ta mig till jobbet, pga a) har deadline som jag måste signera på plats, b) jag dör annars av social tristesse. Det märks framförallt här av väldigt intetsägande inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar