onsdag 9 maj 2012

Sverige i ett nötskal

Ibland blir jag tillfrågad vad som jag tycker är största skillnaden mellan Finland och Sverige. Det skulle jag kunna säkert skiva en hel roman om men vad jag brukar säga är att om man vill veta hur jag uppfattar Sverige ska man gå på ett Friskis & Svettis jumppa pass. Det kan inte bli mer Sverige över det än så. Och nu syftar jag till deltagarna där, och speciellt då på dessa jumppa pass där man både gör hederliga situps och knäböjningar som springer runt runt i en cirkel.  Och det fina är ju att precis ALLA ska ha möjligheten att vara med. Precis ALLA är välkomna. Unga som gamla, män som kvinnor, biffiga vältränade snubbar till små spretiga damer. Eller allmänt bara otränade.





Trots den smått ironiska tonen kan jag oftast inte göra annat än hålla med, man duger exakt så som man är. Det hör väl en del till det berömda socialdemokratiska tankesättet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar