torsdag 31 maj 2012

Sista helgen i maj.

Det finns säkert inte en enda helg här som det inte är någon form av loppis här i knutarna hos mig. Förra helgen marknadsfördes det om Nordens största loppis och eftersom det var runt 25 grader och strålande sol tog jag mig dit. Och glad var jag för det, för där hittade jag denna nästintill oanvända Filippa K kavaj för endast en hundralapp. Och detta av en finsk tant.




Släpade mig till loppiset trots att helgen inte hade varit en lätt plätt att ta sig igenom. Den innehöll nämligen en del dansande ute under bar himmel på festivalen Dans Dakar. Trots att jag insåg min minst sagt skeptiska framtoning om jag skulle orka hela natten på lördag och att det t.o.m. började regna under en spelning på fredag kom jag framtill att det är inte mycket som vinner känslan av att dansa utomhus till morgongryningen till solen kommer upp igen och det plötsligt redan är dagsljus.

Ångrar att jag inte tog en bild när solen var mer uppe än så för att fånga känslan, men en liten glimt kan man redan se brevid storskärmen till Paul Kalkbrenner

Mera sånt åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar