måndag 14 maj 2012

Stora visningsdagen



På söndagar är det den stora visningsdagen. Inte bara eftersom man kan gå på lägenhetsvisningar utan även för att folk klär upp sig för att visa upp sig som om det var domedagen. Lite som att klä upp sig till söndagskyrkan, fast istället för att gå till kyrkan så tar man egentligen bara en promenad och fika.

Och ibland kan man gå på olika evenemand. Som denna söndag när den årliga vintagemässan gick av stapeln, denna gång bara en stenkast från mig. Trots att det var söndag, man verkligen kunde kasta en sten från mig till stället där det hölls och trots att (trodde jag) hade inga andra planer måste jag piffa upp mig från topp till tå för att gå till detta hipstermecka. Men det var helt okej, var kul att gå runt där och spana in andra och lite kläder också. Och så bjöds det även på lite dansvisning.

Fick även skrapa ihop mina sista pengar innan lön och investera i denna pyjamas. Ja, det är faktiskt  egentligen en pyjamas men efter lite konsultation av försäljaren kom vi fram till att den går även att använda som en klänning. "Fast kanske inte på den finaste festen", sa hon efter att jag hade betalat. Eh, jag som hade en liten tanke om att kanske kunna ha den på dopet i helgen....'




Strax innan solnedgång var jag för andra gången under dagen och sprang i Vinterviken och det såg ut såhär:






Själva springandet var kanske inte direkt en succé när jag plötsligt blev så distraherad och bestämde mig att stanna till och knäppa några kort. Men vad gör det när tillfälle ges. Och på hemvägen sprang jag även ikapp ett rådjur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar