måndag 2 september 2013

Det stora problemet.

Jag har stött på ett problem. Jag har en ny bekant som tror att jag heter Malin. Jag vet inte alls hur det kommer sig eller hur det började men så har det blivit. Igår, t.ex., på 2km loppiset hörde jag någon ropa "MALIN" och vet inte om det var detta namn i kombination med hennes bekanta röst men jag vände mig direkt och såg henne vinkande mot mig. Har alltså redan anammat mig namnet i så måtto att jag börjat reagera till det. Så som man vanligtvis gör när man hör sitt eget namn...

Vet inte riktigt hur nu göra. Såsom allting blir det bara värre ju längre man låter någon vara i villfarelse. Så mina alternativ verkar vara att låtsas som ingenting? Ljuga att jag i andra namn heter Malin och säga att jag kanske för första gången presenterade mig som just Malin (tänker att det skulle vara minst smärtfullt för henne men eh, kanske inte riktigt värdigt att börja ljuga). Skicka en vänförfrågan på fejjan så hon ser vad jag egentligen heter och skratta lätt bort det nästa gång vi ses? Eller helt enkelt, byta namn?

//Än så länge Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar