torsdag 9 augusti 2012

Worldwideweb och jag

Jag var internetlös i över 1 vecka. Det gjorde ont! Fast var kanske nyttigt. Har insett att jag inte har ett hälsosamt förhållande till det. Dessutom så har jag ju tillgång till det världsomspännande nätet minst 8 timmar per dygn + i min smartphone. Fast ändå, att vara ute internet de första dagarna var nog nästintill tortyr för mig. Men nu har jag fått det tillbaka och var nära på att krama den obekanta grabben som var och fixade det hemma hos mig.

Som tur har jag under tiden haft andra saker för mig, som t.ex. besöka vackra västkusten. Det var vitt, det var hett, det var dansant och det var blött. Och det var framförallt påkostat. Det är tur jag jobbar på den privata sektorn så vi slipper skriverierna i tidningarna. Pinsamt detta och pinsamt att det finns en myndighet som ingen egentligen ens vet vad de gör. Inte ens de som jobbar där eller de som ligger bakom idén. Jag säger bara, så går det när borgarna får makten.


Falkenbergs strandaveny
Annars har jag fått se och höra (men icke fotografera, det var strängt förbjudet som önskan från henne själv) Björk som tycktes ha med sig halva Island. Hon var fantastisk. Tror dock att en smula av mig dog när jag insåg att jag inte kommer att ha möjlighet att se Anthony and the Johnsons tillsammans med Sveriges Radios Symfoniorkester (ja, det är ett vuxentecken) utan istället var tvungen att befinna mig i stekarhimlet. Fast, öh, jag trivdes ju där också denhär gången...


Lite av stämningen från Skeppsholmens Stockholm Music & Arts 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar