måndag 19 januari 2015

Knäpper mina fingrar

Nu är jag verkligen ingen musikvetare och kanske inte ens borde säga vad som är en bra låt och vilken inte. Men har lyssnat och följt flitigt Linda Pira sen hon dök upp i etern och på SVT. Det funkade bra i mitt liv då jag påriktigt blev feminist och måste tuffa till mitt image när jag började pendla till Arabdalen (Vällingby) där de flesta av nedanstående brudar är uppvuxna. Så går hon där någon gång under tiden och gör en bra låt Knäpper mina fingrar med Stor som blir en hit. Men varför nöja sig med det, hon slänger ut Stor och av ren solidaritet och systerskap tar in en massa unga nya oupptäckta kvinnliga rappare med i låten och gör en helt FANTASTISK låt.

Och så går de och vinner årets bästa låt på P3 Guld galan!!!!! Alltså går och vinner priset framför alla  tröttsamma och förutsägbara vita medelklassbakgrund snubbar. Så himla värt!



Under jullovet lyssnade jag på Ken Ring på Värvet där han sa han tycker inte svenska kvinnliga rappare håller måttet så att en bokstavligen hörde hur Kristoffer Triumph satt kaffet i halsen......Suck så trött jag blev då. Men jäklar så missnöjd han måste känna sig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar