lördag 15 mars 2014

Veckans viktigaste händelse

I veckan besökte jag Finlands ambassad. Ville vara först på plats (vilket jag inte var) för att sköta mitt ärende smidigast möjligt vilket resulterade i att jag måste vänta en kvart (!! säkert aldrig varit en kvart i förväg till någongting någonsin) utanför i den vackra vårsolen. Utanför lade jag dock märke till detta: 


Alltså, det finns två alternativ på ambassaden. Antingen vill en nå receptionen. Eller bastun.
Jag har inte kunnat släppa detta under hela veckan. Grubblat fram och tillbaka om detta är ett så kallat skämt. Det tror jag inte.


Orsaken att jag besökte denna annars rätt så stiliga hus var ju naturligtvis att jag om prick 3 veckor åker till JORDANIEN (och har knappt ett giltigt pass)! Vi ska se och vandra bland ruiner, rida på kameler, sova i tält med beduiner, flyta på döda havet och lära oss en massa nytt.
Jag tror jag behöver detta nu mer än någonsin!

Och kan INTE få mig att förstå att jag får gräva fram lite sommarvärme kläder och solglasögon fram ur garderoben!!!!
Åh bara ben, snart ses vi igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar