måndag 10 mars 2014

10 mars

På lördag var det 8e mars, alltså internationella kvinnodagen. Jag tycker fortfarande det är problematiskt med en sådan dag men jag tycker också fortfarande att det behövs och att det är bra att det uppmärksammas. På aftonen, alltså på fredag, var jag och lyssnade på landets främsta feminister i hela tre timmar och blev återigen påmind om varför det är nödvändigt att det uppmärksammas. Jag var även på demonstration på självaste dagen med en fackla och allt, (som jag köpte av en ung tjej som hade gjort den och jag undrade vad jag gjorde i hennes ålder, förmodligen satt hemma och lärde mig hundraser utantill) och hade tur för att jag inte blev knivhuggen. Hade även eftersnack häng med film dagen efter för att få ut det sista av helgen.

Idag är det 10 mars och jag vill lika mycket som jag ville på lördag att alla ska få lika lön för lika arbete, att alla ska ha samma möjligheter oavsett kön (och allt detdär andra, förståss), att inte bli betraktad som ett objekt och bli tagen på lika stort allvar som alla andra osv. Jag vill helt enkelt att samhället blir jämställt och så länge det inte är så tänker jag inte sluta tjata och demonstrera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar