lördag 4 maj 2013

Inget gott som inte har något ont med sig

Jag blev stulen min (hand)väska igår.
Det är så himla sjukt att jag fattar fortfarande inte att det är sant. Sitter på Zitas bar för ett glas innan vi ska se Vita Kränkta Män på den lillalilla teatern brevid. På Zita, som ligger så avsides och vars bar (rekommenderas för övrigt!!) ligger långt inne på hela biografen. Plus att klientelen var mest pensionärer och kulturpretton. Men när vi skulle gå om en timme var den borta. Tillsammans med plånkan, mobilen och teaterbiljetten. Efter att snabbt som fan ringt alla nödvändiga nummer för att spärra alla diverse kort drar jag på offerkoftan och ser medlidsam ut för att få gå in på teatern. Inne i salongen tittar jag sedan misstänksam över publiken om någon jävel kanske utnyttja teaterbiljetten och sitter med min fina second hand väska i sin famn. Jag hade faktiskt åtminstone gärna unna henom att se denna pjäs. Men inte ens det fick jag göra.

Taskigt.

Och konstaterar samma som en av min medkumpan sa: "Det är för att vi är på JÄVLA STUREPLAN"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar