tisdag 28 maj 2013

Bra kontra dåliga saker just nu!

Bra saker:
- Att det är sista veckan på min utfasnings- och infasningsperiod.
- Att jag äntligen har tagit tag i och läst en av Märta Tikkanens verk.
- Att min nya chef kallar oss "flickor" istället för "tjejer". Blir av någon oförklarig orsak lika glad varje gång, blir väl lite hemnostalgisk. 
- Att när allt kommer till kritan så är människor faktiskt rätt så trevliga.
- Att Snygg-Kim från Kulturnyheterna bor förmodligen någonstans i mina hoods.
- Att det tydligen enligt olika bloggar är välidgt hippt med regnrockar just nu och jag får användning av Mormor ärvda regnrocken, även då det inte regnar.
- Att det just nu är så GRÖNT!!!
- Och att sommaren fortfarande är framför oss!

Dåliga saker:
- Att jag är så trött av allt nytt att jag inte riktigt orkar vara social.
- Att kravallerna inte än så länge har gett någon större effekt.
- Att jag verkligen suger ute på löpningsspåret. Eller främst att man inte på ett tag ens har kunnat se mig där. 

Det var väl bara det som är dåligt just nu. 

Grönskan.

Regnrocken påväg på promenad. 

Signerad och allt, bara för mig!

Word on the street. En påminnelse för mig varje dag när jag cyklar till jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar