torsdag 20 december 2012

Två snabbisar

1. För ett tag sedan tappade jag bort min halsduk på Landet, eller var säker att det var någon som hade haffat den åt sig. Men i veckan var jag där och efterlyste den OCH FICK DEN TILLBAKA. Den är sliten och noppig och svart som natten men det finns alldeles för många minnen förknippad med den för att förlora den utan en fajt.




Som sagt, många minnen. Som här i en taxi någonstans på Buenos Aires
avenyer användes det som skydd mot  svininfluenssan.

2. Jag har inte riktigt fatta grejen med decembers kalenderbild. Skum man som tittar ut. Liknar mest Anders Borg, tittar väl ut från Finansdepartementet och ser dysterheten i den ekonomiska krisen.




Plus; igår gjorde jag premiär på Stureplan. Antropologen i mig gick på högvarv...

Det var allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar