måndag 17 december 2012

Prisa solidariteten!

Okej, jag var inte så jätte bra på dethär pausandet....

Som en mindre julentustiast har Musikhjälpen blivit en viktig tradition inför julen. Lika bra att följa varje gång. Visst, det är lättsamt och med mycket musik och my kind of people i dendär buren och det tilltalar förståss just mig. Och jag blev nog lite småförälskad i dendär Jason...

I varje fall, i år haffade de in över 23 miljoner kronor. I snitt donerade alltså varje svensk mer än 2 kronor, vilket är ju helt fantastiskt! Vad jag dock tycker är skumt är att många som jag pratat med visste inte vad musikhjälpen är för något. Och det beror inte på dålig marknadsföring. Det beror endast på att folk är olika och prioriterar vad vi tycker är viktigt såhär inför julen. Borde inte vara någon överraskning, men ändå.

Jag ska förståss inte vara den som ska ta alltför stor ära av dedär 23 millena Jag bidrog med endast en liten låtönskan och det var nästan för mycket begärt av mig då jag hade oerhört svårt att kompromissa med mig själv vilken låt jag ville höra. Som knappast ens spelades. Men det var inte så konstigt med en så konstig önskan och dessutom en bisak för mig.

Men alltså, alla dessa bidragsgivare och andra som med handlingar gjort något för dessa 23 miljoner. Jag vet att det bara är löjligt men jag blir så påverkad av all solidaritet vid liknande tillställningar att jag blir så tagen och vill nästan bara packa ihop och flytta till Malmoe på momangen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar