måndag 9 april 2012

Ingen påsk utan ägg och diskussioner

Under påsken kan jag säga att jag har främst allmänbildat mig. Jag har lärt mig både om Marie Curie och kärnkraftverk (på bl.a. Nobelsmusét) och youtubepropagandan om Joseph Cony och Malis statskupp.  Vi har diskuterat, främst de sistnämnda, ur olika perspektiv. Vi har vridit och vänt på feminismen och snuddat på debatten om "hen" (istället för han/hon). Och vi har även läst om och pratat om det franska presidentvalet och behandlat ämnet hemlöshet. Jag har lyssnat och ställt frågor. Vilken tur jag har som är omringad av så otroligt smarta (och snygga) människor.


Och så har vi lagat mat.

Man har så roligt man gör det till!

Ibland måste man även vara lite mainstream och höra till de 65 % av svenska befolkningen som anser att ägg är ett måste på påskmiddagen, som man kunde läsa om i helgens DN:




Vi slutade middagen med detta:



Förutom att diskutera och laga mat vet vi hur man har roligt. Denna gång i dagarna tre. Och framförallt genom att lyssna på denna unge man. Ve och fasa när vi upptäckte att han endast var 19 år men redan i sina unga dagar vet sig vara guds gåva till mänskligheten...






Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar