lördag 28 april 2012

En anrik förening har gått i graven




Det kanske inte tidigare har kommit fram men jag blir varje gång lika glad när jag kommer hem och ser att den lokala tidningen har dimpat ner från postfacket. Och lycka är att tydligen bor jag väldigt strategiskt så att jag t.o.m. får TVÅ olika lokaltidningar hem till mig.

Förra veckan kunde man läsa i den andra, Mitt i Söderort, om den år 1962 startade Husmodersföreningen söderort som i 50 år verkat för kvinnors jämställdhet men nu gått i graven. Orsaken till detta är ju förståss att idag har kvinnor jobb så behovet av en sådan förening kanske inte heller är lika stort längre. Vice ordförande, 87 år, beklagar detta och säger "Jag tycker det är tråkigt, men det går inte längre. Vi börjar bli gamla och nyrekryteringen är svår"

Ah livets ironi!

I den andra lokaltidningen upplystes det om att i närheten till mig finns Suomi Tupa med finska delikatesser och ett litet café där bl.a. Love Antell hör till stammisarna.

Ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar