lördag 8 november 2014

Drömmen

Nu har det kanske hänt lite mer spännande saker här i livet (ett nytt liv t.ex) men en stor sak för mig har varit att ett av mina stora drömmar har gått i uppfyllelse. Jag har fått GLASÖGON! Som jag väntat och suktat efter att få se lite klokare ut.
Allt detta pga att jag de senaste veckorna har lidit av en FRUKTANSVÄRD huvudvärk där väldens yoga och badskum inte hjälpt. Har istället fått konsumera Alvedon som om de skulle vara lyckopiller. En dag t.ex. visste jag på allvar inte om jag skulle klara mig hem från jobbet utan att sprängas i tusen bitar utan att ha just en endaste Alvedon i fickan. Påvägen gick jag också förbi kvarteskrogen och trodde mig se en vän som inte hör hemma i dessa hoods sitta där inne. När jag kom hem pågick detta sms-flöde:

Jag: - Är du på Tre vänner eller ser jag syner?
Hen: - Ja, jag är här. Kom hit!
Jag: - Nä, ligger under täcket och tror jag spricker.

Så tog första steget och beställde tid hos en optiker och förklarade att jag "för ett tag"* sedan har varit på synundersökning och då sades till mig att jag säkert någon i framtiden kommer att behöva läsglasögon (begreppet terminalglasögon fanns nog inte ännu under denna era). Optikern tittade på mig och sa "det verkar som om denna framtid är nu".

Och gissa vad annat optikern frågade mig? Om jag är jurist? Herregud det har aldrig någon frågat mig på rak arm och blev så häpen av detta så köpte säkert de dyraste bågarna med extra allt.

Men nöjd som sjutton är jag nu, speciellt för att slippa det djävulska huvudvärket som nästan tappade min lust att läsa en endaste rad mer än nödvändigt.

Förbannat svårt var det dock att välja men behändigt med en selfievänlig dator.




Dessa blev till slut vinnaren. 

* Minst 10 år sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar