måndag 29 september 2014

Sängen och väskan

Idag har jag äntligen fått en ny säng. Jag är ju inte direkt en do:er så efter att ha tjatat om det (främst med mig själv) i 3 år tog jag på min första lediga dag på denna absurda fallbreak en tur till IKEA. Tänkte att det skulle vara tomt en måndagsförmiddag. Jag hade fel. Det är nog aldrig tomt på IKEA.  Men fick den i alla fall hemlevererad redan samma dag. 

Om det inte var för att jag imorgon åker till Berlin skulle det vara svårt att motivera mig att göra annat än att läsa Maria Svelands bok till slut, bläddra i Fjällboken jag fick till 30-års present, och titta på Netflix (eh Dawson´s Creek) I MIN NYA SÄNG!


Jag måste även panikköpa en ny resväska idag då min förra gick sönder men mot alla odds först exakt sekunden när jag klev ut från tunnelbanan på Telefonplan efter att ha släpat med mig den under en veckas tid. 
Jag gissar jag gör tyskarna galna med min nya resväska.
Varje gång jag är på IKEA tänker jag på denna Rocky-strip. Och ja, jag har gått med i IKEA family. 
Guten Nacht!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar