tisdag 23 september 2014

Häj häj

Pyjamasbyxorna är på, satsumasäsongen har börjat och på TV kommer Min Sanning som idag har som gäst advokaten Elisabeth Massi Fritz. Jag har många förebilder men få inom mitt exakta yrke, men just hon är en av de viktigaste, om inte den enda. Hon är kontroversiell (herregud gon försvarar ju våldsutsatta kvinnor) och håller inte med om allt hon säger men har stor respekt för henne som den absolut viktigaste experten inom hedersvåld i Sverige. Då och då blir jag kontaktad av någon från hennes byrå och varje gång blir jag lite starstucked och vill helst kapa de ärenden som har det minsta lilla att göra med henne från mina kollegor. Återkopplar också gärna och helst flera gånger med förhoppning om att hon kanske kanske skulle råka svara i just den telefonen jag ringer till.

Anyway, spännande samtal väntas som en liten tröst idag då det påstås redan vara höstdagjämning och mer mörker är bara att förväntas.


Och jag som skulle förflyttas bort från soffan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar