måndag 23 juni 2014

Väderläget

För några veckor sedan klagade jag och min kollega som jag delar rum med i kör hur jäkla VARMT det var. Det kändes olidigt och det hjälpte knappt att öppna fönstren. Jag tror jag t.o.m. mer eller mindre skrek ut högt "JAG KAN INTE TÄNKA NÄR DET ÄR SÅHÄR VARMT, JAG TROR JAG MÅSTE ÅKA HEM" för jag tyckte det var så fruktansvärt varmt. 

Nu i mer än en vecka har jag inte annat än huttrat. Under midsommarhelgen sprang vi ut varenda sekund solen bara visade sig och in igen när regnet några sekunder senare öste ner. Idag har jag trott hösten redan är här, inte bara för att det typ har regnat nonstop och är runt 10 grader varmt. Utan även för att det är så deprimerande mörkt också.

Så snälla sommar, kom tillbaka! All "olidig" värme är förlåten och jag (vi?) lovar att ALDRIG mer klaga att det är för varmt i detta land. Och skynda helst på för om exakt två små arbetsdagar går jag på sommarsemestern! Tre veckor i rad, har aldrig haft en så lång sammanhängande sommarledighet efter skolåldern. Good times!

Här går vi sakta igenom stan i sommarstockholm, efter en lång arbetsdag (på Gröna lund) . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar