tisdag 10 juni 2014

Sommardrinken

Frånvaron har sin förklaring, DET ÄR SOMMAR UTE!

Ska dock passa på att komma med ett tips om en god och nyttig sommardrink jag kommer ihåg jag för ett antal år sedan har läst om. En virgin variant alltså.

Till detta behövs mynta, en halv gurka, frysta jordgubbar, grönt te samt honung (eller socker).



Koka vatten och brygg te. Vänta med att teet kallnar (det är det svåraste momentet i tillagningen, att vänta att teet hinner kallna). Klipp av myntan och hacka den. Skär gurkan i små bitar. Häll i allt och blanda med en stavmixer (eller liknande). OBS jordgubbarna ska vara frysta för att ge dendär läskande känslan.

Resultatet!
Den är så läskande. Den är så fräcsh. Den är så nyttig.

Eftersom jag inte orkade dricka upp allt på en gång var jag ännu mer Elsa Billgrenisk av mig och beslöt att frysa in resten i små Ice-pops formar jag köpte på IKEA. Innan jag la dem i tillsatte jag faktiskt mer socker för att tänkte att annars kommer de inte att smaka lika mycket. Tror det funkade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar