onsdag 8 januari 2014

Starten

Som vardagsmänniska tycker jag det är faktiskt lite skönt att få lite rutin i tillvaron efter en längre semester. Jag blir annars så vansinnigt trött och kan slumra bort en hel hop av dagar. Knappt några böcker har jag läst, lyssnat på endast ett Värvet avsnitt (med Fredrik Reinfeldt dessutom), nätt och jämt sprungit en mil. Umgåtts har varit det mest avancerade jag klarat av.

Vila i all ära men efter ett tag börjar det bli lite tråkigt och jag mer knäpp.
Som igår, på sista semesterdagen gick jag förbi en park där ett gäng spelade kubb. Jag tyckte det var vansinnigt roligt. Jag gick och småskrattade åt det hela dagen. Att spela kubb. En sommaraktivitet. I januari. Helt sjukt kul ju. Försökte förklara det komiska i det till alla jag träffade. Ingen fattade. Inte jag heller längre. Så vansinnigt roligt var det väl ändå inte, jag blir bara lite enformig i mitt tänkande när hjärnan får vila alltför länge.

Idag i Vasaparken var det dock andra puckar än kubb som gällde. 


Ps. Nu har jag ÄNTLIGEN anmält mig till nybörjarklätterkurs. Det var i grevens tid, med tanke på att jag redan i augusti pratade om det (plus, sa att jag klättring är ett av mina fritidsintressen på en arbetsintervju för att låta lite speciell, de fattade inte, jag fick inte jobbet). Men snart kan jag t.o.m. kanske skriva det på mitt CV.

Cirkus cirkör nästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar