torsdag 2 januari 2014

Let´s call it a year!

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Säkert en massa men det stora var väl att jag bytte från ett vuxenjobb till ett annat. 
Genomdrev du någon stor förändring? Vill ju svara bytte jobb men för att detta inte ska bli alltför jobborienterat svarar jag att jag tycker jag blev lite modigare på olika plan. Men inga större 
förändringar. 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jajamen! 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Förmodligen den 16 augusti då min syster gifte sig. 
Dog någon som stod dig nära? Nej, men däremot har jag blivit väldigt mer medveten om döden. 
Vilka länder besökte du? Tyskland, Holland, Marocko, Spanien och Finland ett antal svängar. 
                                     

                                     

Bästa köpet? Kan inte riktigt komma på något annat än resan till Marrakech. Och vattenkokaren som får så oväntat mycket uppmärksamhet. 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Inget nytt i sig för detta år men är återigen påmind att

jag är så oerhört glad att jag har så många människor runtomkring mig jag kan falla tillbaka till, och att de fortfarande år efter år verkar orka med mig.

Bl.a. dessa underhåller mig dag ut och dag in. 

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Med risken att låta som en riktig slacker så önskar jag att jag kommer att ha mer fritid att uppleva saker. 
Vad önskar du att du gjort mer? Dansat. Men det kommer bli mer år 2014 då det nalkas ett gäng 30- års fester. 
Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat. 
Favoritprogram på TV? Inte riktigt något. Mindre TV detta år, tror jag. 
Bästa filmen du såg? Faktiskt väldigt många i år, som Francis Ha, Blue Jasmine, Jakten, Mig äger ingen. Alla på samma gamla biograf runt hörnet.
                                          

Bästa boken du läste i år? Har varit en bra bokår för mig, jag tror till sist och slut efter att jag tagit mig igenom tegelstenen med minimalistisk text gillade Kvinnorummet så mycket att jag kommer att ha det i bakhuvudet resten av mitt liv.


En till bra var förståss Egenmäktigt förfarande, som så för många andra också. Oj i sån takt jag lästen den!
Igenkänningsfaktoren var lite för hög.
Vad var din största framgång på jobbet 2013? Att jag bytte jobb helt enkelt, och att jag ibland känner att jag är så rätt person på rätt plats. Och ibland känna dendär segerkänslan när något går vägen på jobbet. 
Din största framgång på det privata planet? Att jag börjat säga saker som antingen är lite tabubelagt (och INTE i syfte att provocera) eller som jag aldrig sagt tidigare. 

Största misstaget? Har varit orolig att jag gjort ett stort misstag under året men nu kommit fram till att det ändå inte var så. Så inga misstag detta år. 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Snäppet gladare, tror jag.
Denna dag/kväll/natt var jag i alla fall glad. 
Vad spenderade du mest pengar på? Resor. Och bättre råvaror till matlagning. 

Av detta trollar jag gatans godaste panerad tofu med tillbehör. 
Något du önskade dig och fick? Ett nytt jobb. 
Något du önskade dig och inte fick? En hund (finns alltid på önskelistan, kommer aldrig att uppfyllas). 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Var på Popaganda, såg bl.a. Taken by trees, Jens Lekman och Håkan Hellström. Däremellan sprang vi ut och åt en väldigt otippad middag på Thaibåten. 
Denna fantastiska kväll, känner fortfarande den friska sensommarluften. 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att inte oroa så jävla mycket så himla ofta. 
Vad fick dig att må bra? Att springa, att lära mig nytt och att träffa nya människor. Liksom alltid. Ett vinnande koncept, helt enkelt. 
Nytt år, nya löpskor. 
Inte den sportigaste i jeansjacka på detta lopp. 
Sen skärpte jag mig till och köpte ordentliga kläder. 
Vem saknade du? Många på andra sidan av Östersjön. 

Ett axplock. 
De bästa nya människorna du träffade? En helt hop nya kollegor, lite nya ansikten i bokcirkeln, samt några nya grannar.  
Mest stolt över? Ärligt talat så är det nog att de 5 studieåren ändå gav någon resultat och att jag nu verkligen jobbar med något bra. Sen om jag vill utöva detta yrke resten av livet är en annan femma. 
Högsta önskan just nu? Att orka vara lika glad nästa år. 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Fylla 30. 

Till sist, välkommen år 2014, woop woop!!!

                                             

1 kommentar: