söndag 2 juni 2013

Ungdomens vår (igen)

I veckan och helgen har jag känt lite som jag kände mig för ganska exakt 10 år sedan, när jag precis tagit studenten. Jag hade avslutning på mitt gamla jobb och det kändes lite som att ta studenten, som när det sjöngs om att den ljusnande framtiden är vår (min). Nojaa, ungefär i alla fall. Jag blev firad och avtackad och skålad mitt på blanka dagen i solskenet. Fick dendär känslan som det var tänkt att tänka då år 2003 att fasen jag kan ju göra vad som helst. Ung som man ännu är och än då mitt hjärta klappar med friska slag (får jag hoppas). Tror jag faktiskt känner det mer nu än då, men jag har ju alltid varit lite av den efterkloka typen...

Hursomhelst, idag har jag min framtid och vädret till ära strosat runt i den blommiga nattlinnet jag köpte förra våren men då det aldrig blev sommar förra året hade aldrig tillfälle att använda.

Denna var det alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar