fredag 14 juni 2013

Kjollängden

Förra veckan fick jag i uppdrag att vattna min grannes tomatplantor och blommor. När jag tog mig in i lägenheten fanns det en hög med kläder placerade på golvet i sovrummet med en uppmaning om att rota och ta vad jag ville ha. Tog tillfället i akt och haffade till mig några plagg och var väldigt nöjd med dagens fångst.

Idag skickade jag en bild till henne med en fråga "Har du gjort denna själv?".

Får som svar "Åh du tog den, fint! Nä men har sytt om den, tyvärr gjorde jag den lite för kort för mig...."

Där satt jag då mitt på dagen på mitt nya jobb med denna alldeles för korta kjol. Var inte direkt jag som sprang runt och erbjöd kollegorna att hämta kaffe från övre våningen där även högsta chefen sitter.

Fast, de flesta vet ju att det kanske inte var första gången jag hade en (för) kort kjol på mig.

Denna skickades. Notera väl även de nya skorna!

P.S Blev även tackad för omvårdnaden, tomatplantorna hade t.o.m. börjat blomma. Otippat, säger jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar