tisdag 9 april 2013

Ett förtydligande (och lite till).

First things first, texten om konsumtionshätsen är inte inspirerad av Petters nya skiva, och framförallt, inte av låten "Håll om mig". Det är ren och skär slump. Att herr Petter just nu har blivit samhällskritisk och gör upp med konsumtionssamhället baksidor hade jag ingen aning om framtills att jag på lördag råkade höra en intervju med honom. Blev nervös att det skulle ryktas om att hans lyrik skulle ha varit min största inspirationskälla.

Den andra grejen var att jag råkade minsann vara på rätt ställe i rätt tid för att bocka av på listan att spana Skarsgårdare. Denna gång dock patriarkatet i klanen på den pyttelilla krogen mitt i söders hjärta. Innan jag fattade vem det var tänkte jag "Gubbjävel, måste du stå där hela kvällen och ta så mycket plats på bardisken", tills jag insåg vem det var och tänkte "okejdå, stå var du vill, du som gett världen dina vackra söner".

Kvällen avslutades med att jag arrmbågade honom när jag klädde på mig jackan, samt i min starstruckhet glömde kvar inflyttningspresenten jag hade köpt under dagen under bordet och fick sedan hemma telefonsamtal (inte av Stellan) att den var kvar där....

På söndag på ett snöigt loppis fyndade jag bl.a. denna:



Köpte även en snajdig jeanskavaj, som råkade tillhöra ett exkombos, men som jag tyckte hade alldeles för värdefulla minnen att låta någon annan ta med sig. 

                                                   

Förlängde även påsken med memmaätande. 

        



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar