måndag 9 juli 2012

Hemestra

Resten av semestern har jag hemestrat, semestra hemma. Det har varit välförtjänt. Och miljösmart. Eh, ja lite nödvändigt efter mina flygfaranden ner till kontinenten och landet österut på sistone.

Sammanfattningsvis så har jag second hand shoppat i förorten, hängt på Thaibåten, varit dagmatte åt G, fortsatt stekandet, läst, firat J, hängt på Debban, satt upp en tavla på väggen, kvällsbadat, tagit hand om min grannes blommor, återupptäckt -80 och -90 tals musik, klurat (nästan, kanske) ut vad jag vill göra när jag blir stor, haft joggingsångest, hjälpt C att flytta till grannhuset (yay) och annat sånt. Insåg även idag när jag cyklade till jobbet att jag under min hela semester inte tagit mig mer norrut än Slussen (undantag med tunnelbana till flygbussarna på T-centralen).

SAMT, även träffat och pratat med mannen bakom denna film:



För att utveckla litegrann så fick vi nöjet att en lite lam AW kväll få sällskap av en väldigt till synes liknande amerikansk snubbe som modigt kom till oss och sa "hey what´s going on here". Efter att ha avhandlat ämnen som klimatförändringen, Obama, och det svenska skattesystemet ur en jurist, markvetare och ingengörs synvinkel samt gett honom lite turisttips säger vi alla artigt till varandra"nice (eller weird) to meet you" och han nämner att han regisserat ovanstående film. K, som faktiskt sett filmen, hinner dock ge honom en pekpinne om en onödig duschscen innan han avlägser sig och säger att det faktiskt inte är något han längre är så stolt över (filmen är gjord 1984, okejdå).
Ja, filmen kanske inte är så mycket att skryta med, men värt att notera att efter lite googlande (jag har börjat jobba igen) har han även haft ett finger med i spelet till bl.a Happy Days.

Nu fortsätter livet som knegare igen, nedräkning till nästa semester kan väl då börja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar