lördag 5 april 2014

Väntan

Hej från Frankfurt!

Mellanlandat i någonslags flygknutpunkt med massa män i kostymer (inte mig emot).Flyget hit levererade med gratis vin och flygplatsen här levererar med grattis kaffe (gratis är gott) och "liggläge"stolar. Annars är det ganska grått och trist, både ute och inne.

Dagarna innan har jag manat mitt öde då jag precis råkade få i mig en förkylning.Men lojal som en är fanns det no chance in hell att jag hade stannat hemma och vilat. Iväg kom jag i vilket fall som helst och bara hoppas att jag lyckades packa ihop någon slags vettig utrustning.
Vad som jag tycker (nästan) mest med att resa iväg med goda vänner är att en vet att det finns oändligt mycket tid atr gå igenom allt detdär en tänker på att en vill prata om. Att inte behöva känna sig stressad att över en fika eller middag snabbt behöva förklara hur det egentligen står till. Det blir oftast så tröttsamt ytligt för jag orkar helt enkelt inte gå in på jobb, privatliv, klättring, skvaller, politik och allt detdär andra viktiga. Att istället kunna berätta om dendär ena roliga kvällen eller jobbiga arbetsdagen hur länge den andra bara orkar lyssna.
Så är det ju trevligt att se (kameler), höra (böneutrop) och uppleva (flyta i döda havet) tillsammans också!

Har blivit rapporterad att min resekompanjon har tryggt anlänt till Bucharest. Till näst blir det en dejt i Amman natten!

Till dess har jag sällskap av Zlatan

1 kommentar:

  1. Vi försökte kommentera när jag var hos Malin och läste detta, men liksom tidigare så funkade det inte att kommentera från telefonen, fyi :) Men, lustigt att du skrev just om det här, för vi hade just pratat om precis samma sak, att det är så bra att hänga LÄNGE, för då kommer man in på de ämnen som på riktigt är viktiga, de som man inte alltid fattar att är viktiga och inte tar upp på snabb-dater. Hurra för långhäng med vänner! Tur att jag var i Sthlm, annars skulle jag säkert nog känna mig lite snopen för att vi inte alla kunde resa samtidigt till Jordaniens land... men nu vill jag önska er en intressant och härlig resa med många nya vyer och trevliga stunder! Puss

    SvaraRadera